niedziela, 4 grudnia 2016

zima

przyszła okryła swym płaszczem ziemie
ucieszyła dzieci zaskoczyła drogowców
zima....biała mroźna piękna
lubię ją lubię słyszeć śnieg jak skrzypi
jak mróz szczypie w nos i uszy
lubię tą biel świat jaśniejszy się robi
pisk dzieci na górce jak zjeżdżają
aż sama przywołałam wspomnienia
kiedyś tez się tak szalało na ślizgawkach
ach dawne czasy
człowiek cieszył się śniegiem i śmiał się do łez
a teraz gdzie te czasy gdzie te szaleństwo
gdzie ta dziecięca radość
szkoda ze jesteśmy tak zabiegani
ze tak strasznie dorośli
bo czy to grzech czasem cieszyć się jak dziecko
czy to grzech cieszyć się zimą  i tym białym puchem




dostałam od syna książkę Katarzyny Michalak "Leśna Polana"
nigdy nie czytałam  tej autorki książek 
książka pochłonęła mnie całkowicie
w ciągu niecałych dwóch dni przeczytałam
i czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy
który mam nadzieje ukaże się niebawem

4 komentarze:

  1. piękna biel,u mnie szaro...

    OdpowiedzUsuń
  2. odkąd podrosłam nie lubię zimy... ot pospolity zmarźlak jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie tak: jesteśmy zbyt dorośli. Trzeba zachować w sobie odrobinę dziecka.. i cieszyć się z takich rzeczy jak np śnieg :) U mnie śniegu zero :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna ta zima! Pierwszy raz słyszę o tej autorce, ale poczytam recenzje tej książki, może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń